E-mail marketing, sau cum poți ajunge la clienți folosind e-mail-ul

Ce tipurile de e-mail marketing există ?

 

În afara canalelor de social media Facebook, Twitter, Instagram, de a ajunge la clienti actuali sau/ și potențiali clienți, mai există un instrument ce face parte din mixul de marketing : E-mail marketing-ul

E-mail marketing-ul este modalitatea de a trimite un mesaj comercial, de obicei la un grup de oameni, folosind e-mail-ul. Fiecare e-mail trimis unui potențial sau actual client poate fi considerat marketing pe e-mail. Implică utilizarea e-mailului pentru a trimite reclame, pentru a promova vânzări sau donații și este menit să construiască loialitate, încredere sau cunoașterea mărcii.

Industria de e-mail marketing a explodat în ultimii 15 ani. În 2011, companiile au cheltuit 1.51 miliarde de dolari pentru eforturile de marketing prin e-mail. În 2018,  focusul strategiilor de marketing prin e-mail, dar și a strategiilor în vânzări va fi experiența clienților .

O experiență a clienților (CX)

O experiență a clienților (CX) se referă la suma fiecărei interacțiuni pe care un client o are cu o afacere, atât înainte, cât și după vânzare, iar strategia de experiență a clienților definește planurile care pot fi aplicate pentru a oferi o experiență pozitivă și semnificativă în cadrul acestor interacțiuni.

În ceea ce privește e-mailul, experiența clientului este foarte importantă. Gândiți-vă la cantitatea de e-mail zilnic trimisă. Acum gândiți-vă la clienții care au fost pe listele dvs. și în campaniile dvs. o perioadă de timp. Ar putea primi câte un email în fiecare zi, poate chiar patru sau cinci.

Crearea unei experiențe a clienților prin e-mail în 2018 va însemna un lucru: trimiteți mai puține e-mailuri, dar trimiteți-le mai bine.

Ce tipurile de e-mail marketing există ?

  • E-mail Newsletters

Acestea sunt e-mailuri regulate care sunt trimise către o listă de abonați care au ales să primească actualizări de la o companie. Newsletters-urile nu au mesaje explicite de vânzări, ci încearcă să construiască o relație între un client și un brand. Ele au adesea un ton de conversație și conțin știri și informații care vor fi de interes pentru client. Scopul este de a menține un client conectat la o companie chiar și atunci când nu cumpără nimic.

  • E-mailuri tranzacționale

E-mailurile trimise după ce anumite acțiuni le declanșează. Ex : un client cumpără un produs sau face o rezervare, e-mailurile sunt trimise confirmând acea tranzacție. Firma legitimează comerțul online oferind clienților o modalitate de a dovedi că au cumpărat ceva. E-mailurile tranzacționale conțin adesea și mesaje noi de vânzări. Studiile au arătat că e-mailurile tranzacționale sunt deschise în 51,3% din timp, în timp ce newsletters-urile sunt deschise doar 36,6% din timp.

  • E-mailuri directe

Sunt folosite pentru a informa clienții despre produse noi, vânzări și oferte speciale. Acestea oferă clienților informații directe despre produse și oferă de obicei un link sau o altă modalitate ușoară de acces pentru clienți pentru produsul respectiv. Ele sunt similare cu discounturile, cupoanele, cataloagele și broșurile de vânzări care au fost în trecut trimise prin poștă.